Ghana en omstreken

  • Melvin

    Hoi,

    Ik heb zelf travellercheques meegenomen. Dus het kan wel. Je moet wel in de gaten houden of er bank is (bijvoorbeeld barclays bank) waar je je cheques kunt innen. In Accra, Kumasi en Tamale is dat geen probleem. Neem American Express traveller cheques!! (Geen Thomas Cook, want die vertrouwen ze niet). Verder zou ik wel Dollars of Nederlandse valuta meenemen, die kun je vrijwel overal wisselen.

    Veel plezier in Ghana. Zelf ga ik in mei weer. Als je andere vragen hebt kun je me altijd mailen.

    Groeten, Melvin

  • Marion

    Hallo Maudy. Sinds drie jaar woon ik hier samen met mijn man en dit bevalt ons prima. Vriendelijke mensen, lekker klimaat, veilig ook als vrouw alleen. In de afgelopen jaren hebben wij al het een en ander van West-Afrika gezien. Twee jaar terug zijn we met vrienden naar Timboektoe in Mali gereden. En afgelopen kerst zijn we naar Mauretanie gereden. Wat mij betreft was Burkina-Faso het leukste land alhoewel het klimaat slopend is. Wat vervoer betreft er zijn genoeg tro-tro's en taxi's die je door het hele land vervoeren. Een veiliger alternatief zijn de VanefSTCbussen. Wel wat duurder maar ook minder kans op ongelukken. In de tro-trobusjes stoppen ze gerust 25 man en dan nog een stel geiten en kippen op het dak. Met de STC kun je ook naar Ouagadougou en Abidjan. Even nog over geld, ik las een mailtje van Jack en die had het over inflatie van een paar 100% per week. Dit is absoluut niet waar. Gemiddeld per jaar was het tussen de 15 en 40 %. Drie jaar geleden was 1000 cedi ongeveer 1 gulden en nu is 1000 cedi ongeveer 40 cent. Zoals je al gelezen had kun je travelercheques verzilveren maar een dollar levert het meeste op. Op dit moment krijg je voor 1 dollar 7000 cedi. Mocht je nog vragen hebben dan kun je me altijd meelen. Succes, groetjes Marion.

  • JAN HOLLANDER

    Beste maudy,

    Ik ben 2 keer een maand in ghana geweest en het was geweldig ik heb het er erg naar mijn in gehad en veel leuke en vriendelijke mensen ontmoet,

    het is ook geen duur land en ik heb ook foto's en adressen voor je

    Ik heb er een goeie vrienden aan overgehouden en ga zeer zeker terug.

    Als je meer info wilt moet je me maar mailen of bellen groetjes jan

    06-20522229

    ps iedereen die dit leest wil ik eventueel info geven over Ghana, dus bij deze ook info gevraagt doei