ghanese taal leren

  • kees

    Via http://www.nkyea.com/ kan je Ghanese talen leren; met gratis online proeflessen. Aanbevolen!

  • petra

    hoi ik zoek al een halve dag op internet naar twi leren

    ik kom niet veel verder dan dat alles geld gaat kosten

    op zich niet erg maar dan toch ook wel tweedehands te verkrijgen?

    bovendien is niet echt duidelijk te zien of er meer mogelijkheden zijn dan beginners lessen

    vr groet

  • pascal

    ik zoek ook al langer online om twi te leren maar het is blijkbaar zeer moeilijk om iets te vinden dat de moeite waard is zelfs dingen die je moet betalen blijken niet te voldoen ;Tweedehands ben ik nog niet tegen gekomen; Spijtig dat er niemand bereid is de taal aan te leren aan geinteresseerden zoals er gratis lessen nederlands ed zijn in culturele centra .

  • saibel libeer

    hey mijn vriend is van ghanese afkomst en ik zou graag hem een mooi en lief tekstje schrijven in het ghanees maar ik weet niet veel van ghanese woordjes kunnen jullie helpen

  • Vanneste Gaëlle

    Lieve mensen die graag twi willen leren. De meeste Ghanezen kunnen hun eigen taal niet correct schrijven. Behalve diegenen die daar naar school zijn gegaan in het middelbaar. Of personen die het geleerd hebben van die personen. Ghanees is een zeer ingewikkelde taal. Maar eenmaal je het doorhebt , kan je er goed mee om. Het beste is het zelf van uw vrienden te leren. Dit heb ik ook gedaan.

  • Boodts Robert

    graag zou ik twi leren

  • bart abokobi

    Geen betere plaats om Twi te leren in een Ghanees dorpje waar niemand engels spreekt ( verstaat ).

    Via boekjes , cd's en dergelijke is het ' mijns inziens , niet haalbaar.Met een Twi-talige leraar kan je natuurlijk ook een heel eind komen.

  • ineke

    weet iemand wat het ghanese woord “mafe” betekent?

    alvast bedankt

  • nico

    De officiele Ghanese taal is Engels, dat kun je op elke school leren.

    Wil je locale talen leren vraag dan eerst aan je vriendin welke taal zij spreekt.

    Als je vloeiend in Haussa bent en zij in Ga heb je daar namelijk weinig aan

    om met haar te communceren (grapje).

    je wilt waarschijnlijk Tw leren dat is de meest gesproken taal in Ghana maar

    absoluut niet de enige taal in Ghana.

    Ga's en Haussa's en veel Ewe's spreken of grijpen Twi, let op je hebt in het

    Twi ook dialecten (akuapim en fante) alhoewel veel mensen het Akuapim Twi

    het juiste Twi vinden leer deze niet, je loopt dan het risico dat er nog steeds

    mensen zijn die je niet begrijpen.

    Nico

  • ajo

    Het Ganese woord ;mafe; betekent, mis je.