cursus Twi

  • azalaia

    Hallo akosua, ik woon in Amsterdam, ben op zich wel geinteresseerd om Twi te leren, maar ik het zo'n idee/gevoel dat ik die taal niet machtig wordt.

    Dit soort talen/dialecten staan zo mijlenver weg van onze, uit het Latijn afstammende taal, dat als je dit niet als kind leert, dit nooit meer goed onder de knie krijgt tenzij je voor een paar jaar in Ghana gaat wonen.

    Ik denk dat het voor mij verspilde moeite is. De uitspraak is ook nog een struikelblok, bepaalde klanken hebben wij niet in ons keelgat zitten, net zo min als dat wij ook niet bepaalde klanken in het Arabisch kunnen uitspreken.

    Ik wil je niet ontmoedigen en ik stel dan ook voor om eens af te spreken. Ik woon vlakbij het Waterlooplein, ligt lekker centraal.

    Dus als je wilt afspreken, mail me dan, klik mijn naam aan en je vindt mijn gegevens.

    Groeten van azalaia.

    akosua schreef:

    >

    > Is er ook iemand in Amsterdam die samen met mij Twi zou

    > willen leren?

    > Samen gaat het vast beter

    >

    > Groeten Akosua

  • Ingrid

    Hallo,

    Ik woon in de omgeving van Amsterdam, werk daar ook en ben ontzettend geinterresseert in het leren van twi. Heb zelf al 5 maanden in Ghana gewoond en mijn man is trots op mij dat ik na nu al weer 7 maanden terug te zijn nog steeds best handig twi praat. Het begrijpen gaat bij mij al wel sneller. Ik denk dus dat het helemaal niet echt lastig zal zijn om het te leren. Ik ben dus ook geinterresseerd.

  • Hennie

    Hoi Danielle,

    ik woon in Meppel en mijn man komt hopelijk volgende maand hier. Met mijn cursus Twi ben ik een beetje achter geraakt, maar ik vind contact met andere vrouwen van Ghanees-Europese relaties altijd erg leuk - herkenning. Ik ben nu 4x in Ghana geweest.

    Als jij het ook leuk vindt om contact te leggen, mail me dan eens op joshua.bekoe@hotmail.com

    By the way, ik zag je vraag over de Akuffo familie. De Akuffo die president was is niet direct iemand om trots op te zijn - hij maakte onderdeel uit van de top van de militaire dictatuur in de jaren 70. In het boek van Mike Oquaye, Politics in Ghana 1972-1979 wordt daarover e.e.a. uit de doeken gedaan.

    Hennie

  • Sandra van den Hoogen

    Hoi, hoi

    Ik ben een student uit Nijmegen en ik ga volgend jaar met een medestudent stage lopen in Ghana. Wij willen samen graag een cursus

    Twi volgen (gewoon met een cd-tje thuis.) Ik lees hier dat jullie hem besteld hebben bij stichting Big Step. Hebben jullie daar een website/e-mailadres/adres van zodat ik hem ook kan bestellen?

    groetjes,

    Sandra van den Hoogen

  • K.Gyekye Manu

    bezoek: www.bigstep.nl en klik op speciale acties.

    Sandra van den Hoogen schreef:

    >

    > Hoi, hoi

    >

    > Ik ben een student uit Nijmegen en ik ga volgend jaar met een

    > medestudent stage lopen in Ghana. Wij willen samen graag een

    > cursus

    > Twi volgen (gewoon met een cd-tje thuis.) Ik lees hier dat

    > jullie hem besteld hebben bij stichting Big Step. Hebben

    > jullie daar een website/e-mailadres/adres van zodat ik hem

    > ook kan bestellen?

    >

    > groetjes,

    > Sandra van den Hoogen

  • Afia

    Wat leukkk dat je interesse hebt in de taal Twi. Ik geef cursus twi aan geintresseerden, dus bij interesse kan je contact met mij opnemen per mail op cursustwi@hotmail.com

    Groetjes,

    Afia

  • Afia

    Anonymous

    Hoi Abena,

    Wat leuk dat je geintresseerd bent in de taal Twi. Ik geen cursus Twi aan geintresseerden, dus bij interesse neem contact op met.

    cursustwi@hotmail.com

    Ligt er een beetje aan waar je woont he ;-)