Auto exporteren

  • BiancaT

    Wij willen graag een auto naar Ghana exporteren. Wie kan mij hier meer informatie over geven? Ik weet absoluut niet wat er allemaal bij komt kijken.

    Alvast bedankt,

    Bianca

  • eric

    auto mag maximaal 10 jaar geleden zijn gefabriceerd

    invoerrechten ghana minimaal 1000 euro tot …..

    verscheping van personenaoto naar Thema v.a. 500 euro

    invoeren van de auto laten doen door agent om problem te voorkomen.

    deze weet wat er onder de tafel moet worden betaald om alles soepel te laten verlopen.

    als je geen ervaring hebt zou ik eerst eens locaal gaan kijken voor een auto.

    scheelt een hoop hoofdpijn.

    alleen een auto kopen die net ingevoerd is en waar in Ghana nog niet mee gereden is.

    auto kiezen die veel voorkomt in Ghana i.v.m. onderhoud / onderdelen

  • BiancaT

    Zo das een hoop geld voor die invoerrechten. Had ik niet verwacht. Had ergens gelezen bij een garage dat zij de transport en de papieren regelen voor ongeveer € 500. Ze vertellen er nie bij dat je ook nog veel invoerrechten moet betalen.

    Mochten we locaal gaan kijken voor een auto, wat ben je daar dan ongeveer voor kwijt? Welke auto's komen veel voor in Ghana? Ik ben zelf niet zo'n autokenner. Ben 3 maal in Ghana geweest, maar niet echt op de merken gelet.

    Groet,

    Bianca

  • anita

    Hoi, ik zou toch zelf een auto invoeren het is namelijk heel moeilijk om er achter te komen of er nog niet met die auto is gereden. Tevens als je een auto koopt die net is ingevoerd dan wil die persoon er toch ook winst op maken dus dat is dan toch altijd duurder. Wel belangrijk een goede agent die de auto voor je invoert scheelt inderdaad een hoop hoofdpijn en inderdaad het is belachelijk veel geld om een auto in ghana in te voeren maar als je de auto hier vandaan haalt weet je wel wat je koopt (tenminste meestal) Op dit moment zijn er veel koreaanse auto's en voor deze auto's zijn ook veel onderdelen te krijgen.

  • rieky

    Voor een gammele bak ben je zo drieduizend euro kwijt. Je staat dan gemiddeld een keer in de twee weken in een garage (maar dat kost niet veel) en gemiddeld een keer in de twee weken met pech langs de kant van de weg. Maar je wordt altijd wel geholpen. In elke geval moet je een goede monteur hebben die niet de nog redelijk goede onderdelen vervangt door oud roest.

    Mij is het kopen van een auto hier verder prima bevallen. Want importeer je een goede auto en tref je de verkeerde garage dan ben je vervolgens al je goede onderdelen kwijt. Bovendien lijdt een auto hier ontzettend veel, door het klimaat en de kwaliteit van de wegen, dus je hebt er toch altijd problemen mee.

  • paul

    Hoi Rieky,

    Wat ben jij jaarlijks kwijt aan onderhoud van deze auto ?rieky schreef:

    >

    > Voor een gammele bak ben je zo drieduizend euro kwijt. Je

    > staat dan gemiddeld een keer in de twee weken in een garage

    > (maar dat kost niet veel) en gemiddeld een keer in de twee

    > weken met pech langs de kant van de weg. Maar je wordt altijd

    > wel geholpen. In elke geval moet je een goede monteur hebben

    > die niet de nog redelijk goede onderdelen vervangt door oud

    > roest.

    >

    > Mij is het kopen van een auto hier verder prima bevallen.

    > Want importeer je een goede auto en tref je de verkeerde

    > garage dan ben je vervolgens al je goede onderdelen kwijt.

    > Bovendien lijdt een auto hier ontzettend veel, door het

    > klimaat en de kwaliteit van de wegen, dus je hebt er toch

    > altijd problemen mee.

  • ilse

    wij hebben 15jr geleden een lada niva (jeep)geexporteerd vanaf antwerpen (ook de auto in belgie gekocht) er reden toen veel niva's rond omdat het cmc betaald werd met nivas ipv geld voor de cacao, dus wisselstukken genoeg, ook reed de politie toen allemaal met niva's

    Het invoeren was een drama, mijn man was er 2 maanden voor onze vakantie geweest en iedere keer was er wat stuk id haven, machine om deze stempel te zetten dit en dat..

    je kan ook even navragen bij socar in lelystad. Die leven van deze handel.

    ilse

  • Ed C.

    Hoi Bianca,

    Ik wil je wel helpen met een auto. Ik stuur auto's vanaf Amsterdam naar Tema alwaar een vriend ze importeerd, en later verhandeld. Ik wil er wel 1 tussendoor doen voor jou. Ik kan je ook wel helpen met het selecteren van een juiste auto.

    Voor een sedan in goede staat, met airco, zal het totale kostenplaatje rond de 4000 euro uitkomen. Dit is dus inclusief de aanschaf van de auto.

    Tussen het aanmelden hier bij de verscheper en het uiteindelijk ingeklaard hebben in Tema, zit ongeveer 4 weken.

    Ed

  • rieky

    Per maand gemiddeld ca. 40 euro

  • Marion

    Gewoon ff kijken op de website van Ghana Government, Customs voor alle invoerrechten. In Takoradi binnen 3 dagen ingeklaard en niets onder de tafel!!!

    Tis allemaal niet moeilijk….ff zoeken op internet en je weet alles!