Ghanees restaurant in Amsterdam

  • Ilse

    Hallo,

    Wij zijn op zoek naar een Ghanees restaurant in Amsterdam. We weten dat er een restaurant is (of was), genaamd Kakraakakraa aan de Tilanusstraat 56Hs. Echter, ik kan hier geen telefoonnummer van vinden.

    Weet iemand of het restaurant nog bestaat? Zo ja, dan zouden we heel graag het telefoonnummer willen ontvangen. Zoniet, weet iemand dan een ander Ghanees restaurant in Amsterdam?

    Groetjes,

    Ilse

  • Eva van Dijk

    Hoi Ilse,

    Het restaurant dat je noemt aan de Tilanusstraat bestaat niet meer. Ik heb tot op heden geen Ghanees restaurant in Amsterdam kunnen vinden, helaas!

    groet Eva van Dijk (Ghana Verkeersbureau)

  • sonja

    31 20-6935055 Ghanees Eetcafé Chop Shop

    Camperstraat 16 1091AE AMSTERDAM

    probeer deze eens misschien heb je geluk ik hem van google

  • Dirk van Antwerpen

    Ik heb rond 2002-2004 enkele keren zeer goed klaargemaakte Tilapia + Banku gegeten in een gelijkvloers cafetaria in één van de Bijlmergebouwen. Het waren 2 Togolese zussen die er overdag een restaurant runden ('s avonds was het dan een cafetaria met een Nederlandse eigenaar). Het is wel lang geleden, maar misschien kan iemand je hiermee wel verder helpen…

  • rob

    Het restaurant was tegenover artis en heette Kaka dat is die dame die al haar geld in dutch hotel geinvesteerd had en er door die nederlandse crimineel uitgegooid. zij schijnt ook in accra nog een restaurant te hebben gehad.

    rob

  • Martin

    Het restaurant Kakrakakra bestaat niet meer.

    Chop Shop is hetzelfde restaurant, zo heette het vroeger.

    Voor echt Ghanees eten in Amsterdam zal je naar de Bijlmer moeten…

    Voor zover ik weet zit daar geen ‘officieel’ Ghanees restaurant, maar er zijn wel illegale huis-restaurantjes bij mensen thuis.

    Die verkassen regelmatig, maar er rijden veel Ghanese snorders rond en die zijn meestal wel op de hoogte van waar je Ghanees kan eten.

  • twum

    Als het niet per se in Amsterdam moet, dan kan je ook naar Den Haag, naar Swingin Safari. Heerlijk eten.

  • Bastiaan

    Hoi Martin,

    Ik ben bezig met een speelfilm over de Ghanese gemeenschap in de Bijlmer en daarin speelt een illegaal Ghanees huiskamerrestaurantje een grote rol. Het probleem is dat ik er nog nooit een van binnen heb gezien en de Ghanezen in de Bijlmer met wie ik contact heb, beweren dat zij niet van hun bestaan afweten. Zou je me misschien kunnen helpen? Heb je enig idee hoe zo'n restaurant er van binnen uitziet of hoe ik er eentje vind.

    Alvast dank en groet!

    Bastiaan

  • Aplaku Guesthouse

    Er staan gewoon wat tafels en stoelen in de woonkamer van een appartement. Het eten wordt vanuit de keuken geserveerd, op een Ghanese manier: op een bord, zonder bestek, met een schaal water en afwasmiddel.

  • Martin

    Inderdaad.

    De laatste keer dat ik in zo'n huiskamerrestaurantje ben geweest, is jaren geleden.

    De meubels bestonden uit kunststof tuinstoelen en tafels met een kleedje erop, en in de hoek van de kamer was een barretje gemaakt waar ook akpeteshi (gedestilleerde palmwijn, erg sterk) werd geschonken.

    @ Bastiaan:

    Om nu zo'n restaurant te vinden kan je volgens mij het beste naar de Bijlmer gaan en daar een beetje rondvragen, bv. in Afrikaanse winkels bij station Ganzenhoef. Als je een Ghanese snorder weet te vinden, kan die je zeker naar zo'n plek brengen.