Nederlanders in Ghana

  • Estelle

    In maart vertrek ik voor langere tijd naar Ghana (Teshie/Accra). Zijn er Nederlanders die het leuk vinden om af en toe eens af te spreken ?

    groetjes

  • Joe

    Estelle, maak u geen zorgen want tegenwoordig er zijn zoveel Nederlanders overal te vinden in Ghana, vooral in & rondom Accra. Als je in de supemarkt ofwel naar de internet-cafes zoals BusyInternet Cafe (in Accra) hoort men Nederlandse taal gesproken daar. Blanke mensen valt ook op al als wij hier in Nl eveneens, dus je kan makelijk in kontakt komen met Nederlanders zomaar op straat overal waar je komt. Vooral in Accra je hoef niet zo ver te zoeken op Nederlanders; vanaf the vliegveld al meteen kom ze tegen.

    Prettig verblijf in de Paradise Of Africa,

    :)-D X( :)-D

    Groetje, Doeiiii

  • Nanda

    Hey Estelle,

    Wat leuk dat je naar Ghana komt voor een lange tijd! Wat ga je hier doen? Wij zijn hier ook nog niet heel lang (sinds oktober) en vinden het altijd leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Je kunt een kijkje nemen op www.samenwerkvakanties.nl, daar staat o.a. onze contact gegevens en een stukje over wie we zijn etc. :)

    Hopelijk tot ziens,

    Nanda

  • Sofie

    Beste Estelle,

    Wij zijn een Belgisch koppel dat ook voor enige tijd in Accra zal verblijven voor het werk van mijn man.

    Hij is reeds hier sinds november maar ik nog maar net.

    Wil zeker wel eens afspreken?

    Hoe kunnen we elkaar bereiken?

    Sofie

  • kees

    Er zit sinds ruim een jaar een Nederlands café in Labone, Robis; adres heb ik niet, maar het is geheel in fel oranje geschilderd, dus makkelijk te herkennen.

    Mag jij raden hoe de klandizie er daar uit ziet :-)

    Tussen 18 en 22 mei zal ik daar ook minstens één keer te vinden zijn.

    Kees Hoogendijk (www.smartkidsfoundation.nl)

  • Lisa Elsenburg

    Ik ga begin november! Ben je er dan nog?

  • Jet

    Wij hebben een aanbod gekregen om met het gezin naar Ghana te gaan waar mijn man een baan kan krijgen. Wij hebben nog nooit zoiets gedaan, kennen Ghana ook niet… Met wie mag ik mailen, het hemd van het lijf vragen. Er zijn hier met name veel vragen over de school voor de kinderen (6 en 11 jaar, Frans- en Nederlandstalig) en het leven in Ghana (Akkra), sociale activiteiten, vriendjes voor de kinderen en de gezondheidszorg.

    Alvast bedankt voor jullie reacties

  • Melvin

    Hallo Jet,

    Wat betreft scholing in Ghana (voor kinderen van expats):

    Heb je de website van de Nederlandse school in Accra al gezien? Leuke school (ons dochtertje zit in de peutergroep). Zie:

    http://nederlandseschoolghana.com/

    Dit is parttime onderwijs, dus expats met kinderen in Accra hebben hun kinderen daarnaast meestal ook op een particuliere internationale school. Nogal duur. Dus goed om je werkgever daar compensatie voor te vragen.

    Voor info over int. scholen in Accra zie:

    http://www.accraexpat.com/pdfs/How%20To%20put%20my%20children%20in%20school.pdf

    Bijna al deze scholen zijn in de wijken cantonments, roman ridge en airport residential. Dus handig om daar huisversting te zoeken. Maar allemaal wat chique en dus duur.

    Hoop dat je hier wat aan hebt.

    Groet! Melvin

  • Bart

    Beste mensen,

    Ik ben verzamelaar van kentekenplaten uit heel de wereld en ben ik contact gekomen met

    een Ghanees die voor mij “oude” nummerplaten die niet meer gebruikt worden, voor mijn

    verzameling heeft.

    Nu kan ik niet controleren of hetgeen hij beloofd ook echt zo is; is er iemand die in Kumasi

    woont en mij wil helpen?

    Zou het mooist zijn als hij de platen naar jou/jullie brengt en jullie ze zouden kunnen opsturen;

    dan weet ik zeker dat de platen weggaan per post.

    Vanzelfsprekend vergoed ik de kosten en wil er iets extra's voor geven; gaat mij om de zekerheid

    dat ik de platen ook echt krijg (moet ik ook voor betalen en doe ik graag als ik de platen echt krijg).

    Kijk maar eens op mijn website nummerplaat punt kom en diplomaticplates punt com

    Hebben of weten jullie nog oude kentekenplaten dan hoor ik dat ook graag.

    Groeten,

    Bart

  • Jet

    Hoi Melvin

    Heel hartelijk bedankt voor je reactie. Zijn er misschien mensen op dit forum die mij meer informatie/ervaringen hebben op de internationale scholen in Accra. Onze kinderen zijn 6 en 11.