visum bij entree over land

  • arne van der zande

    Hallo, ik heb plannen om Ghana te bezoeken nadat ik uit Ivoorkust kom of vanuit Togo, dus over land.

    Ik weet dat je een visum voor Ghana nodig hebt en dat dat best wel een gedoe is om dat in Nederland te regelen. Ik weet uit eerdere reiservaringen dat landen binnenkomen over land de regels een stuk soepeler zijn. En je visum dan gewoon ter plekke kan regelen en betalen…..

    Heeft iemand hier ervaring mee, ben erg benieuwd. Heb op dit forum al gezocht maar niet gevonden.

    Dank alvast,

    arne van der zande.

  • marcelvr

    Als je uit één van de buurlanden komt met een geldig visum van het land en je wilt Ghana binnen komen kan je gewoon een visum kopen bij de grensovergangen ( immigratiedienst ) visum is gewoon 60 dagen geldig.

  • arne van der zande

    Hi Marcel dat is goed nieuws en scheelt een heleboel gedoe met een visum aanvragen in Nederland… en is misschien ook nog goedkoper!!

    Hebben mensen ervaring met Ghana binnenkomen via Togo op Ivoorkust??//?

    Thx

  • Dirk van Antwerpen

    Of een visum bekomen in Aflao “een heleboel gedoe” scheelt met een aanvraag in Nederland, en of het “goedkoper” is, daar ben ik niet zo zeker van. Maar er is de laatste jaren veel ten goede veranderd, dus wie weet …