generator

  • sasha

    hoeveel kost een generator ongeveer? ik heb er ook 1 nodig als ik naar ghana ga, voor een 3 kamerwoning. wellicht is het goedkoper om een generator in Nederland te kopen en naar ghana te sturen…iemand ervaring hiermee? zo ja welk type generator staat goed bekend of welke juist niet?

  • Timeless

    Hi, misschien moet men in Ghana eens gaan denken aan solar, zonnepanelen zijn in Ghana bijna niet te zien. Er is veel zon en er is regelmatig Power off.

    Ik verbaas me dus dat ik niet veel zonnepanelen zie. Natuurlijk is het duur, maar er kan ook op kleine schaal gestart worden.

    Een klein autonoom systeem hoeft niet zo duur te zijn en zal veel plezier brengen.

  • marcelvr

    dus u denkt dat u een generator koopt in NL en dan verschepen of vliegen naar Ghana goedkoper is …. denk het maar van niet … voor 100 a 150 euro heb je al een generator in Ghana

  • sasha

    100 a 150 euro is wel te doen, dat is niet echt duur. Eigenlijk zou iedereen zo'n ding moeten aanschaffen dan, want zonder electriciteit zitten is vreselijk. bedankt voor de info

  • Aplaku Guesthouse

    Ik denk echt niet dat je voor 150 euro een behoorlijke generator kunt kopen. Volgens mij moet je minimaal rekenen op zo'n 750-1000 euro.

  • marcelvr

    @ Aplaku en Sasha

    Even voor het duidelijkheid de prijs van ongeveer 150 Euro is voor de kleine generatoren van 750 /900 watt . De generatoren wat u bedoeld ( Aplaku ) zijn grote generatoren van ongeveer 3000 watt of meer. Ja die zijn duidelijk duurder

  • raf

    Waar kun je een generator van 100 tot 150 Euro kopen in Ghana ? Is 750/900 watt voldoende om tv, lampen, fan en computer op te kunnen draaien ? Enig idee wat de gebruikskosten zijn per uur ? Solar lijkt me nog steeds een goed alternatief maar ken gene bedirjven in Ghana die kleinschalige solar installaties verkopen.