Geld vragen

  • Edith

    Hallo,

    Is er iemand die mij actuele informatie kan geven t.a.v. een aantal geld vragen die ik heb:

    - Ik begrijp dat de officiële wisselkoers momenteel is: 1 euro = 4,07 Ghanese cedi. Wat krijg je deze dagen voor een euro als je hem omwisselt in een wisselkantoortje?

    - Zijn er nog steeds veel van die wisselkantoortjes en moet ik ergens rekening mee houden als ik daar ga wisselen? Zijn briefjes van €50 het handigst?

    - Hoe staat het tegenwoordig met pin-mogelijkheden/betalen met visa?

    - Waar kun je het beste wisselen als je ‘s avonds/’s nachts op het vliegveld in Accra aankomt?

    - Zijn er eigenlijk nog oude cedi's in omloop?

    Het liefst draag ik niet te veel cash geld met me mee, maar als er nog niet zoveel digitaal kan, zal het toch moeten.

    Alle tips zijn meer dan welkom!

    vriendelijke groeten,

    Edith

  • bart abokobi

    Oude cedis ga je nergens meer tegen komen.

    Forex bureaus zijn er nog steeds overal.

    Briefjes van minstens 50 € zijn inderdaad het handigst als je niet teveel cash cedis wilt hebben en eventueel wil profiteren van de snelle devaluatie van de cedi.

    In Accra centrum kan je al 4.2 GHC krijgen voor je € , let er wel op waar je precies wisselt , dit kan wel een procentje verschil maken.

    Ik zou je afraden met visa te betalen , je kan wel geld opnemen met Visa maar de commissie en de wisselkoers gevn je natuurlijk minder cedis voor je €'s.

    Er is een in de aankomsthall maar de koersen daar liggen wel onder wat je elders zou kunnen krijgen. Maar bij aankomst heb je niet echt veel keuze of je moest te voet tot naast de ingang van Airport Police station lopen , in het parkje daar naast zijn er mensen die geld wisselen. Maar s'avonds laat raad ik je dat niet aan ,