Pakketpost naar Ghana

  • Henk

    Hoe kan ik goedkoop maar snel circa 30 kg schoolspul naar Ghana verzenden?

    1 a 2 dozen.

    Iemand ervaring?

  • Fieke

    Borad and Partners

    Daalwijk 100M-1

    1102 AA Amsterdam

    020-4165958

    We verschepen al enkele jaren dozen vol kleding/schoeisel en speelgoed via deze maatschappij.

    Zij berekenen de prijs naar aanleiding van het volume van de doos, niet volgens het gewicht.

    Een verhuisdoos kost ongeveer 25 euro.

    De spullen worden ter plekke afgeleverd zonder extra kosten!

    Tot nu is alles volledig aangekomen.

    Succes

    Fieke

  • Peeters Eduard

    Hoi Fieke,

    Doet die firma ook pakketpost in andere landen in Afrika, bv.Mali,Senegal en The Gambia?

    Vriendelijke groet

  • Fieke

    Voor zover ik weet verschepen zij alleen naar Ghana.

    Maar neem maar contact met hen op, wie weet kennen zij een maatschappij die wel Mali, Senegal en Gambia aandoen.

    Succes

    Fieke

  • lyanne

    hallo fieke,

    Ik heb sinds kort een penvriendin in een vluchtelingen kamp dicht bij accra in ghana en wil haar ook graag helpen met goederen.

    Worden die pakketten helemaal naar het adres gebracht of naar een postkantoor ofzo, moet de ontvanger in ghana ook nog betalen bij afhalen?

    alvast bedankt voor je reactie

    Fieke schreef:

    >

    > Borad and Partners

    > Daalwijk 100M-1

    > 1102 AA Amsterdam

    > 020-4165958

    >

    > We verschepen al enkele jaren dozen vol kleding/schoeisel en

    > speelgoed via deze maatschappij.

    > Zij berekenen de prijs naar aanleiding van het volume van de

    > doos, niet volgens het gewicht.

    > Een verhuisdoos kost ongeveer 25 euro.

    > De spullen worden ter plekke afgeleverd zonder extra kosten!

    > Tot nu is alles volledig aangekomen.

    >

    > Succes

    >

    > Fieke

  • Jeff

    Wel aan de late kant, maar wellicht voor anderen die dit in de toekomst lezen…

    In Ghana moet men naar het postkantoor om pakketten en brieven in ontvangst te nemen.

    Sinds kort is het echter (op dit moment alleen in Accra) mogelijk om post aan huis te laten bezorgen tegen een extra fee.

    Ghana is moving forward :)

  • Robert

    Ik heb sinds een maand of zes een chat vriendin in Ghana ( Bremang/Kumasi) Voor Kerst wil ik haar een doos met nuttige spullen sturen, voor haar en haar oude moeder.Ze kan mij alleen haar PostBox nummer geven.Hoe krijg ik mijn doos bij haar?

    Alvast bedankt voor de hulp!!

    Groetjes,Rob

  • paul

    Hallo Robert,

    Heb een goede ervaring met Robels enterprise, Het pakket afleveren in Amsterdam, Eeftink 100, en daar door Rob en Anita aan huis gebracht ook in Kumasi, supergoed en goedkoop, tel nummer Anita : 06-21106048 , succes ermee

  • jos

    Henk ik heb hetzelfde probleem en zou graag willen weten hoe je het uiteindelijk gedaan hebt.

    Mijn dochter is namelijk gisteren ook vertrokken naar Ghana om daar vrijwilligerswerk te gaan doen en hebben haar beloofd een doos met schoolspullen na te sturen.

    Groeten Jos.

  • bart abokobi

    De officiële koeriersbedrijven doen dit allemaal , maar in dat geval zullen het bijzonder prijzige schoolspullen worden.

    Niet alleen de vracht is duur , ook bij aankomst dient er veel betaald te worden.

    Een veel goedkopere oplossing is iemand te vinden die “ door to door” doet , een Ghanees die in Nederland of België een container vol laadt met allerlei zaken en je naar gelang de grootte een prijs gaat aanrekenen.Hij / Zij zorgt dan ook in Ghana voor de invoer en je dochter kan de spullen dan ergens in Ghana komen afhalen of soms worden ze tegen een meerprijs ook geleverd.

    Tenslotte , is het misschien niet voordeliger in Ghana zelf de benodigde schoolspullen te kopen ? Potloden , gommen , schriften , nietjesapparaat , etc. zijn flink goedkoper daar dan hier.