Klein huis/ appartement huren in Accra.

  • Rick

    Hallo,

    weet iemand raad om een huis of kamer met 2 slaapkamers te huren in Accra?

    Mijn vriendin moet met haar moeder en broer deze maand het huis uit omdat de eigenaar het nu terug wil.

    Nu zoekt ze iets anders en heeft wel iets gevonden maar…

    Ze zegt tegen me dat er huur voor 2 jaar vooruit betaald moet worden.

    En dat is in dit geval een bedrag van 3000E

    Ik vind dit heel raar dat je het niet gewoon per maand kan betalen.

    Weet iemand hier goede raad op? Is dit normaal in Accra of klopt het niet?

    Of een leuke kamer/ klein huisje te huur die ik gewoon per maand kan betalen voor een normale/ voordelige huurprijs?

    Mijn tel is 0612819168

    Mijn email rigte1968@hotmail.com

  • nico

    Het is normaal dat je 2 of 3 jaar vooruit moet betalen,

    per maand betalen zal je niet gauw vinden

    en de prijs is ook niet echt duur

  • paul

    Hallo Heren,

    Toch vind ik dat Rick een punt heeft,in een “arm” land , worden mensen uitgebuit voor hun dak boven hun hoofd.

    Dit kan mijn inziens veel anders, er zijn organisaties die voor “ zeggen ze ” ruim 2500 /3000 euro een huisje kunnen bouwen, Habitat heet deze organisatie.

    erg vreemd dat indien je voor dit bedrag een huis(je) kan bouwen, zoveel geld moet neerleggen voordat je met je spul mag aankomen bij je nieuwe “landlady”,

    die je vervolgens in 1 jaar uitbuit, want als deze “landlady ”weet dat er een blanke sponsor zit op de achtergrond , zal ze zeker de boel gaan afpersen , voor 2 zielige kamertjes DIT MOET EN KAN ANDERS.

  • ikke

    Dus als ik t zo lees kan voor 3000 euro een huis gebouwd worden, maar zodra het een witte albino betreft (ikke dus) dan is het onmogelijk. Of althans als er een blanke op de achtergrond meespeelt.

    Maar Habitat bouwt ze wel voor die prijs???

  • ikke

    Ik heb trouwens net Habitat ingetikt op googel en zie een soort woonwereld op het scherm. Meubels en dergelijke.

    Weet je (Paul) zeker dat dit Habitat is waar jij het over hebt of moet er nog iets bijgetikt worden? Habitat, die huizen bouwt voor 3000 euro in Ghana???

    Vriendelijke groet,

    Ikke

  • paul

    Hoi Ikke,

    Gewoon“ habitat bouw reizen ghana”, dan krijg je de website die ik bedoel.

    groet paul

  • bart abokobi

    Voor 3000 € een huis bouwen in Ghana ?

    Met cement die bijna even duur is als in Nederland of Belgie ?

    Helaas , maar we mogen ons zelf niet bedotten

  • ikke

    bart abokobi Schreef:

    ——————————————————-

    > Voor 3000 € een huis bouwen in Ghana ?

    > Met cement die bijna even duur is als in Nederland

    > of Belgie ?

    > Helaas , maar we mogen ons zelf niet bedotten

    Hoi Misschien een ronde stenen hut met strooien dakje en 1 slaapkamer? En dan beschilderd met afrikaanse motieven.

    Dan zou het heel misschien wel kunnen.

    vriendelijke groetjes van ikke

  • Dirk van Antwerpen

    Ik ken niet zoveel van bouwen, maar een zak cement kost 12 cedi, aan de huidige koersen 6,5 euro. Voor een fundering van 50 vierkante meter (slik!) heb je toch zeker 200 zakken nodig, Dan zit je al aan een 1.300 euro. Nog een kamion steentjes en een kamion zand om te mengen. En dan nog de werkuren voor het uitgraven en het leggen van de fundering, en tevens de fee voor een co-ordindator. Het lijkt me dat je voor 3.000 euro een fundering voor 50 m² kan leggen. Maar nogmaals, mijn kennis terzake is beperkt.

  • prince smith

    zoek woonhuis met twee slaapkamers in dome accra