Zijn er ook dieren die anale seks hebben?

Of is dit iets wat alleen mensen doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :-)
Rieneke1
14 jaar geleden
vind je dit een vraag voor de categorie persoon en gezondheid?? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daaronder valt seksualiteit, dus daarom heb ik deze categorie gekozen (;
Rieneke1
14 jaar geleden
ok, ik had biologie gekozen.

Het beste antwoord

Om maar meteen met de spreekwoordelijke deur in huis te vallen: Het is onjuist te veronderstellen dat dieren alleen seks hebben om voort te planten en ook homoseksualliteit onder dieren is bij meer dan 1500 diersoorten vastgesteld. Bij bijna 500 dieren is dit zelfs goed gedocumenterd. Verschillende studies onder insecten tot vogels en van apen tot leeuwen tonen aan dat er flink wat afgerommeld wordt in het dierenrijk. Jarenlang hebben biologen dit fenomeen proberen te negeren door het af te doen als 'vergissing in identiteit', of 'dominerend ritueel'. Pas sinds de laatste decenia is het onderzoek hiernaar goed op gang gekomen. Bisons bijvoorbeeld (je weet wel dat symbool voor mannelijkheid in de Vervelende Staten) staan inmiddels bekend om hun homoseksuele gedrag. Van alle mannetjes bisons van 3 jaar en jonger, heeft 55% weleens een stier-stier ontmoeting gehad. Bij hen is anale seks vrij gewoon en de ontvangende partij helpt daarbij frequent een handje door de staart even uit de weg te zwiepen. Maar ook Bighorn schapen doen aan anale seks en zelfs aan groepsseks met alleen mannetjes. Soms wordt één mannetje om beurten door een hele groep andere manetjes van achteren genomen.
Kortom, seks dat niet is gericht op voortplanting is helemaal niet onnatuurlijk. Het is misschien zelfs wel natuurlijker dan je zou willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

ik denk dat jonge dieren zonder veel ervaring best eens in het verkeerde gaatje terecht kunnen komen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kun je wel zeggen. Mijn konijn kreeg het voor elkaar de kop te (proberen te) dekken... (jawel, een konijn.. je zou zeggen dat die diersoort het toch zo ongeveer uitgevonden zou moeten hebben)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi +1
Dat moet je toch echt aan de dieren zelf vragen.
Het is bij mensen al een taboe, laat staan dat ze iets zinnigs zullen zeggen over een ander soort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zeker..

Toegevoegd na 13 minuten:
Het is trouwens algemeen bekend dat dieren ook voor hun lol sex hebben, sex hebben om relaties te verbeteren. En dis zowel bi als homo sexueel. En ook masturbatie is heel normal bij dieren. Alleen dankzij onze morale ridders in de samenleving is dit de laatste eeuwen genegeert. Maar dankzij moderne technologie wordt dit steeds vaker gefilmt en waargenomen waardoor de beerdheid van dit soort activiteiten duidelijk wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren in de natuur experimenteren minder met seks, dan mensen. Dieren in gevangenschap proberen meer uit, vermoedelijk uit verveling.

Ook in de natuur komen bizarre en niet-functionele vormen van seks voor. Een aantal jaar geleden is de Ig Nobel prijs hiervoor gegeven. De Ig Nobel prijs gaat naar onzinnig en/of nutteloos onderzoek. Het betrof onderzoek naar een homoseksuele necrofiele eend, de rest is makkelijk te vinden in een Engelstalige zoekmachine. Bij vogels is natuurlijk geen onderscheid tussen de vagina en anus (samen de cloaca).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net even gegoogeld maar ik las dat iemand wel eens gezien heeft op TV dat een hond het met de kat deed en dan anaal. Het lijkt mij niet dat het vaak voor komt. Dit was het verkeerde beest en gaatje .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gehoord dat het bij de zeeleeuwen heel erg veel voorkomt, maar ik denk dat dat is omdat ze in troebel water zwemmen en hun lijven vrij log zijn.

Mijn ex hield ook van anale sex en die zei dat ik een beest in bed ben, dus, ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een ezel gekend die uitsluitend homosexueel was.(In overdrachtelijke zin heb ik ook zo'n ezel gekend maar deze was echt een fenomeen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk hoewel dieren geen orale sex kunnen doen. Wat mij betreft kunnen ze ook geen anale sex doen.!!!