Ghana en omstreken

  • maudy Keulemans

    Hallo,

    dit is aan iedereen die ervaring dan wel tips heeft over west afrika. Ben deze zomer van plan om die kant op te gaan, een keer niet naar het oosten. Wie is al geweest in Ghana, Burkina Faso, Benin, Togo…noem maar op. Misschien is Gambia, Senegal of Ginea Bisau wel heel erg leuk?!

    Ik ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen!!

    Groetjes

    Maudy

  • Wendy

    He die Mandy,

    Ik ben van plan om in april naar Ghana te gaan. Dit omdat ik daar stage ga lopen in de gezondheidszorg. Deze stage duurt 10 weken. Vervolgens ben ik van plan om nog 4 weken rond te reizen in West-Afrika, zoals Burkina Faso, Benin, Togo en de Ivoorkust. Ik kom eind juli terug.

    Als jij van plan bent om later te gaan, wil ik wel het een en ander aan je mailen als je dat op prijs stelt!maudy Keulemans schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > dit is aan iedereen die ervaring dan wel tips heeft over west

    > afrika. Ben deze zomer van plan om die kant op te gaan, een

    > keer niet naar het oosten. Wie is al geweest in Ghana, Burkina

    > Faso, Benin, Togo…noem maar op. Misschien is Gambia, Senegal

    > of Ginea Bisau wel heel erg leuk?!

    >

    > Ik ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen!!

    >

    > Groetjes

    >

    > Maudy

  • Marijn

    Ik ga van 14 januari tot en met 12 februari naar Ghana, dus als ik er weer ben kan ik je er wel over mailen. Mijn zusje zit daar voor een half jaar, dus ik ga even langs. Ik ga eerst 2 weken haar helpen met werken op haar schooltje, dan gaan we 2 weken reizen. Ik ben benieuwd….

    Groetjes Marijn.

  • Rita Austmann

    hallo Maudy, ik ben recent binnen 4 maanden 2x naar Ghana geweest, naar verschillende streken en ik denk na 5 weken Ghana dat iker wel iets over vertellen kan. Als je iets wilt weten kun je bij e-mailen op het bovenstaande e-mailadres. Groeten van Rita.maudy Keulemans schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > dit is aan iedereen die ervaring dan wel tips heeft over west

    > afrika. Ben deze zomer van plan om die kant op te gaan, een

    > keer niet naar het oosten. Wie is al geweest in Ghana, Burkina

    > Faso, Benin, Togo…noem maar op. Misschien is Gambia, Senegal

    > of Ginea Bisau wel heel erg leuk?!

    >

    > Ik ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen!!

    >

    > Groetjes

    >

    > Maudy

  • Cassandra Amponsah

    Hallo Maudy,

    Ik ben 17 jaar en zou je graag alles willen vertellen over Ghana omdat ik zelf ghanees ben.

    Als je vragen heb over uitgaan, cultuur, muziek eten, en de dingen eromheen mail me dan.

    Ik ben daar geboren en ben hier in Amsterdam al 10 jaar. Hopelijk kan ik je in veel dingen advieseren.

    Nou, ik hoor wel wat van je

    Doeiiii

    Groettjes Cassandra

  • Esther Boekhorst

    hoi Wendy,

    Jouw verhaal komt heel erg overeen met die van mij. Ik ga eind maart ook naar Ghana. ik ga samen met nog een ander meisje. Wij lopen dan ook stage in de gezondheidszorg. en we blijven vier maanden. Eerst drie maanden steg lopen en daarna ook een maand rondreizen. Wel heel toevallig dat jij dat ook gaat doen. wij zitten op de HBO-V in nijmegen. MIsschien is het leuk om info en ervaringen uit te wisselen. Wat doe je bijvoorbeeld met het geld, neem je travelcheques of stort je geld op een ghanese bank?

    Naar welke plek ga jij? Misschien dat ik reactie van je terug krijg.

    Groetjes, Esther

  • Mark

    Hallo Maudy

    Ghana is erg leuk, en ook veilig.. ik heb er 3 jaar gewoond. en kom er nog regelmatig.

    Veel plezier.

    Groeten van Mark

  • Jack

    Stort absoluut geen geld op een ghanese rekening, de inflatie kan zomaar en paar-honderd procent in een week bedragen. Je geld is binnen korte tijd niets meer waard.Neem wat cash mee , bijvoorkeur dollars, en de rest met je creditcard.(alleen in grote steden) Travellerchecs heb ik geen ervaring mee maar hoogstwaarschijnlijk kun je er niets mee. Pas goed op jezelf, veel plezier!!

  • Jahnita

    Heb via Internet contact met Ghanees, die graag wil dat ik daar heen kom voor een vakantie. Eigenlijk weet ik niets van Ghana, maar het intrigeert mij wel. Heb je tips voor mij?

    Vast bedankt,

    Jahnita

  • JV Burger

    Ik zou geen travellers cheques meenemen. Deze zijn nl. niet overal te verzilveren.

    Voordeel is wel dat ze verzekerd zijn……

    Gewoon contant guldens of dollars is het makkelijkste.

    De jaarlijkse festivals aan de Ghanese kust schijnen indukwekkend te zijn, al ben ikzelf daar nooit bijgeweest.