cursus Twi

  • abena

    Hoi allemaal

    Sinds enkele jaren kom ik regelmatig in Ghana.

    Ik redde me altijd prima in het engels.

    Ik vind het echter steeds vervelender dat ik de taal niet versta!

    Vandaar dat ik enkele weken geleden de cursus Twi heb besteld bij stichting Big Step. Ik ben er achter gekomen dat het toch niet meevalt om in je uppie achter je cd-speler en reader te zitten en te leren.Het is al meer dan 7 jaar geleden dat ik afgestudeerd ben. Ik ben er echt helemaal uit!!

    Ik vraag me af of iemand zin heeft om samen met mij de cursus te gaan doen!

  • Aba Yaa Veerle

    Hoi Abena,

    Ligt er een beetje aan waar je woont he ;-)

  • abena

    Hi Aba Yaa

    Ik woon in de omgeving van Den Bosch.

    Heb je interesse?

  • Aba Yaa Veerle

    Ik woon en studeer in Nijmegen en heb op het moment niet zoveel tijd, vanwege school.

    Verder heb ik de cursus nog niet besteld, ook vanwege het feit dat ik mezelf misschien niet tot zelfstudie zou kunnen zetten. Ik mag dan nog wel aan het studeren zijn, maar een taalcursus zonder lessen met een onderwijzer is voor mij ook nieuw.

    Als je in de zomermaanden nog niemand hebt gevonden hou ik me aanbevolen.

    Grtz,

    Aba Yaa,

  • abena

    Bedankt voor je aanbod Aba Yaa!

    Ik hou je in gedachte!

    Succes met school

  • AFUA

    Hi Abena

    Ik heb de cursus ook besteld en er al een aantal hoofdstukken uit geleerd (hahaha). Ik vind het ontzettend leuk en ben ook wel gemotiveerd, maar kom er vaak niet aan toe. Ik woon in Deventer, is dus ook een beetje ver.

    Maar mijn man is Ghanees en ik kan dus alles aan hem vragen als ik iets niet snap. De cursus maakt het begrijpen van sommige dingen wel makkelijker vind ik. Volgens mij is het gewoon een kwestie van veel herhalen. Wat ik doe is dat ik de cd afspeel en bij elke zin stop en het nazeg. Zo hoor je het niet alleen, maar zeg je het ook gelijk, waardoor je het sneller onthoudt. Ik mag van mezelf pas naar een volgend hoofdtuk als ik alles onder de knie heb.

    Ik hoop dat je er wat aan hebt en jammer dat je zo ver weg woont.

    Liefs Afua.

  • Daniëlle Akuffo

    Hallo allemaal,

    Gaaf om via dit forum eindelijk te ontdekken dat er een cursus Twi is. Dus ‘medasi’ voor deze info. Ik heb van een vriendin al eens boekjes gehad met plaatjes waar het engelse woord en het woord in Twi bij staat, maar als je het niet uit kan spreken heb je er nog niets aan. :oS Mijn man helpt me soms met de uitspraak, maar die is het na een uurtje wel zat, HAHA.

    Ik woon in Zwolle by the way. Ik ben een keer in Ghana geweest, in Accra (Abeka Lapaz) en mijn man en ik zijn van plan eind van het jaar weer te gaan.

    Bye,

    Daniëlle ‘Adua’ Akuffo

  • JesCal

    Hoi,

    Ik woon in Den Haag, en zou het ook erg leuk vinden om samen met iemand te studeren. Geeft toch een stok achter de deur he!

    Enne, leuk Daniëlle je weer eens te zien op een forum! Groetjes aan je man en ik mail je nog! By the way: wij gaan in juli naar Ghana, eerst een paar dagen Accra en daarna Techiman en Sunyani.

    Groetjes, Afia Jessica

  • AFUA

    Hi Danielle

    Deventer-Zwolle is 20 minuutjes, dat is voor mij goed te doen. Het lijkt me erg leuk om samen te gaan “studeren”. Als het je ook wat lijkt moet je maar even een emailtje sturen: meander26@hotmail.com

    Hopelijk tot snel, liefs Afua

  • akosua

    Is er ook iemand in Amsterdam die samen met mij Twi zou willen leren?

    Samen gaat het vast beter

    Groeten Akosua