KIDNAPPING IN GHANA/ACCRA.

  • Bloem

    Dag,

    GRAAG SPOEDIG REACTIE!

    Ik ben Nederlander,mijn man is Ghanees.

    Samen hebben we een zoontje van 1 jaar.

    We willen emigreren naar Ghana,vanwege werk in Accra.

    Nu hebben we gelezen en gehoord dat er kinderen worden ontvoerd in Accra,uit scholen en zelfs uit de kerk!

    Als je een grote som geld betaald,krijg je je kind terug.

    Natuurlijk valt ons kind met zijn gemixte huidskleur op.

    Natuurlijk wordt ik als blanke gezien,als iemand met veel geld.

    Wij hebben niet het geld om in een wijk te gaan wonen waar altijd secrurity is!

    HET MAAKT ME BANG!

    Hoe gaan andere niet ghanezen of gemixte stellen met kinderen hier mee om in Ghana??

    maak ik me te bang??

    Is het verstandiger om bv in Koforidua te gaan wonen,verder reizen naar je werk,maar wel veiliger?

    Ik ben meerdere keren in Ghana geweest.

    ALLE REACTIES ZIJN WELKOM

    BVD

  • Co

    Dat is belachelijk.

    Weet je dat er meer rijke zwarte mensen zijn dan rijke witte mensen inmiddels daar?

    De president van amerika is zelfs zwart. Jij kind is zelfs gemixt zeg je.

    En jij bent er zelf bij wat er gebeurd.

    In polen is iedereen wit en gebeuren ook dingen.

    Witte mensen zijn juist erg zuinig daar staan ze om bekend.

    Je maakt je dus veel te bang.

    Ga lekker naar Ghana wonen, of je moet de bang zijn dan moet je niet gaan.

    Ik ben wit en loop altijd in dure kleding door de grootste ghetto wijken en er is in 2 jaar nooit iets gebeurd.

    Heb wel honden en beveiliging rond me huis maar dat hou je toch

  • Lin

    Dan blijf je toch in NL wonen en ga je af en toe naar ghana op vakantie?

    Ga anders overnachten bij de familie van je man de community beschermt je dan.

  • Bloem

    Dag Co,

    Bedankt voor u reactie.

    Woont u in accra?

    Praktische vraag; waar kan ik een goede waakhond kopen in Accra?

    Heeft u tips,ideeen?

    Bedankt,Groet

  • bart abokobi

    Ik zal vooral niet in Koforidua gaan wonen en veel op en neer reizen naar je werk , als dat in Accra is.

    De brandstofprijzen swingen hier de pan uit , het verkeer in en om Accra blijft chaotisch EN er vallen hier ieder jaar meer dan 2000 dodelijke verkeersslachtoffers.

    De kans dat je ontvoerd gaat worden lijkt me ontzettend klein en onbestaande als je zelf de nodige maatregelen neemt.

    Ondanks het feit dat er hier veel Nigerianen zijn is deze vorm van criminaliteit nog zeldzaam hier.

    Informeer je omtrent de aanschaf van een vuurwapen in Accra.Het verkrijgen ervan is uiterst éénvoudig mits je over +/- 1000 € beschikt.

  • Bloem

    Dag Bart,

    bedankt voor u reactie!

    Het gaat niet over kidnapping van mij,maar de angst voor kidnapping zoontje.

    Wat vindt u behalve een wapen,de nodige maatregelen voor veiligheid in en rondom het huis?

    Kunt u wat tips,advies geven.

    waar moet je absoluut niet gaan wonen in accra?

    Groet

  • bart abokobi

    Hallo Bloem ,

    kidnapping van je zoontje is niet iets waar je jezelf bang over hoeft te maken.

    Maar als hij over enkele jaren naar school toe gaat wil je wel dat hij degelijk onderwijs krijgt.Hier hangt bij de privé-scholen zoals Ghana International School , Swiss School , de Franse internationale school , daar een stevig prijskaartje aan.Idem dito voor de ziekenhuizen.

    Er zijn niet echt “ gevaarlijke zones ” wat mij betreft , zoek een woonplaats niet te ver van je werkplaats.

    Vermijd veel mensen die bij je binnen- en buiten lopen , de meeste vormen van criminaliteit worden gepleegd door “ bekenden ”.

    Maak het een potentiële inbreker zo lastig mogelijk om bij je binnen te geraken , metalen hekwerk achter de buitendeuren , tralies voor de ramen , een hoge muur omheen je huis , een alarmsysteem , een waakhond , ….de gelegenheid maakt immers de dief.

    Hopelijk ben je hier wat mee ,

    Bart

  • Lidian

    Nou,

    Ik vind dit allemaal wel heel erg ernstig klinken. Het kopje kipnapping in hoofdletters liet zelfs mij schikken en ik woon al een tijdje in Ghana.

    Het hebben over wapens in huis en wat nog meer om je te beschermen klinkt alsof Ghana een ontzettend gevaarlijk land is.

    En ik ben bang dat wat er ook tegen je word gezegd op dit forum, je daar sowieso in angst gaat leven met je kind.. En dat het inderdaad misschien verstandiger is af en toe naar Ghana te reizen.

    Er wonen zo ontzettend veel halfbloedjes (kinderen) in Ghana. Er wonen zoveel expats. Ik zou zeggen, kom naar Ghana, ga het aan (als je de beslissing al hebt gemaakt) en praat met lokale mensen en expats over hun ervaring en wat zij doen.

    Goede waakhond heb je zo, als ie maar groot is:-)

    Je zegt dat je op een goede plek kunt wonen met goede security, klinkt ook goed.

    Als je in angst gaat leven in Ghana, dan gaat er ook wat gebeuren. Gewoon goed alles op rij hebben en veel met andere ervaren mensen praten en dan denk ik dat alles gewoon moet goed komen. Niet te angstig zijn. In NL kan je kind ook ontvoerd worden….

    Succes!

  • Lin

    Gewoon met opgeheven hoofd rond lopen daar!

    Ze zullen het heus niet op je munten tenzij ze weten dat je een angsthaas bent.

    Want voor hetzelfde geld ben jij wel iemand van de ambassade ofzo? Of interpol? Noem maar wat

    Punt is: Laat je niet kennen.

    Of loop er als een schooier bij dan hoeven ze je kind ook niet te ontvoeren want je hebt geen geld.

    Waakhonden heb ik puppies.

    Ben je in ghana?

    Wat is je skype of nummer?

  • Lin

    @ Bart Akobi

    Maar als je iemand neer klant die over je heg heen komt kijken dan krijg je toch ook problemen met de autoriteiten daar of valt dat wel mee denk je>