Emigreren naar Ghana

  • bart abokobi

    In de nabijheid van Adenta, 20 km ten noorden van het centrum ( ongeveer 10 km van de luchthaven) weet ik een huis te huur staan.

    Indien u meer info wenst stuur me dan een mailtje.

    Bart

  • marniqueclaeys

    Beste Bart,

    Bedankt voor het bericht. Is het huis met security? Zit je in de fille om daar

    naartoe te rijden? Onze dochter en haar vriend zeggen dat je daar soms 2

    uren in de fille staat en willen dit vermijden.

    Wat is de prijs om dit te huren? Hartelijk dank en groeten, mieke

  • bart abokobi

    Beste Mieke,

    het huis is ommuurd, maar er is geen bewaking.Een beveiligingsfirma kan daar eventueel voor zorgen.Het is niet mijn eigendom maar ik heb zelf jaren in dezelfde buurt gewoond ( enkele huizen verder).s'morgens richting centrum ter hoogte van Atomic Junction tot en met Tetteh Quarshie roundabout was het inderdaad lang aanschuiven, met de aanleg van de “interchange” daar is het al verbeterd.

    Het beste is dat ze contact opnemen met de verhuurder ter plaatse op volgend nummer : 0272445343.Zijn prijs was 250 € per maand voor 3 slaapkamers.

    met vriendelijke groeten,

    Bart

  • ingrid

    ik zou graag met U (ary) in kontakt komen via de mail.

    in verband met informatie over het wonen en werken in ghana.

    ik weet niet hoe ik u persoonlijk moet bereiken, via deze site ??/

    ingrid

  • Brian

    Ik zou eventueel werk hebben voor een nederlander in ghana. Wij hebben een textielrecycling in nederland en we zijn van plan september dit jaar wat op te zetten in ghana

    bmhmangal@yahoo.com

  • akosuam

    Beste,

    Moest je nog plannen hebben te emigreren naar Ghana,kan ik je heel wat informatie geven.

    Indien je een woning zoekt ; wij verkopen onze woning in Kumasi (een mooie ruime woning voor 85 % afgewerkt)

    Wegens omstandigheden willen we deze snel verkopen en vragen hiervoor slechts 25000 euro.

    Indien interesse,geef dan even een seintje 0032498207196

  • Aplaku guesthouse

    Lees

    Aplaku, wonen in Ghana door Geertje Davits

    ISBN 978-90-90229256

    Te verkrijgen via

    www.bol.com

    www.lulu.com→buy→books→view all catagories→travel→advanced search→type in title APLAKU and change language in DUTCH.

    Of via de plaatselijke boekhandel.

  • Sjaanie

    Beste Akosuam.

    Ik weet niet of je nog actief bent op dit forum?

    Zo ja zou U dan eventueel wat tijd kunnen vrijmaken

    om dit eens te lezen aub? Alvast vriendelijk bedankt.

    Hallo !

    Ik ben een meisje van 19 jaar oud en droom er al een tijdje van om samen met mijn vriend

    te emigreren naar Ghana. Het is zo dat zijn mama 3 keer per jaar (of meer) naar Ghana (Wa) gaat om daar te werken. Ze zorgde nl. voor een stedenband tussen Ieper en Wa. Nu verzorgt

    ze daar een aantal projecten. Mijn vriend is daar al een 4 tal keer geweest, en nu ben ik voor

    de eerste keer meegeweest van 2 april tot 14 april. Dit was natuurlijk bijzonder kort, maar zo leerrijk, fantastisch en onbeschrijfelijk leuk. Mijn vriend en ik spreken er al een aantal jaar over om te verhuizen naar het buitenland. België bevalt ons niet door bepaalde omstandigheden en ervaringen. Dus gingen we aan het denken en dromen En uiteindelijk is onze keuze op Ghana gevallen. Nu zijn wij beide nog erg jong en onervaren, daarom zou ik willen vragen of je ons een beetje kan/wil helpen? Ik weet niet of ik op het juiste forum zit. Ik vroeg mij gewoon af of het enigszins haalbaar is om in Ghana te gaan wonen? Of is dit zeer moeilijk? En kost dit eigenlijk heel veel geld, of valt dat best mee? Heeft U bepaalde tips, of advies voor ons? Alvast bedankt. Vele groetjes!

  • Shana

    Beste Ary.

    Is het eventueel mogelijk om een persoonlijk e-mailadres ofzo van u

    te krijgen aub? Ik zou u graag om advies en enkele tips vragen ivm met

    emigreren naar Ghana.

    Alvast vriendelijk bedankt!

    Mvg, Shana.

  • Merit

    Om in te haken op de discussie, mijn man werkt via een nederlands bedrijf in Ghana; huisvesting, scholing, visa 's en dergelijken wordt voor ons geregeld. Toch heb ik nog wel wat vraagtekens bij het emigreren naar Ghana begin volgend jaar.

    Wij gaan in Tamale wonen, zo'n 700 kilometer ten noorden van Accra.

    Heeft iemand enig idee hoe de medische zorg geregeld is in Ghana?

    Is het te doen met een zoontje van dan bijna 2 jaar jong?

    Opzich zijn we wel het een en ander geqend aangezien we al jaren in het expat-wereldje meedraaien, maar toch.

    Alvast bedankt!

    Merit