auto huren

  • nico van

    Verena

    Ik ben in Ghana geweest en net terug en heb deze taxi genomen voor 4 weken

    ik moet zeggen dat dit mij goed bevallen is , je hoeft niet meer te onderhandelen over de prijs en ook hij is er wanneer je hem nodig heb en zeker in het regenseizoen is dit makkelijk omdat als het regent er geen taxi te krijgen is of voor (veel geld)

    ook weet je de prijs en dat valt ook reuze mee

    Nico

  • Verena

    Nico ,

    Ik weet het voor het geld moet je dit zeker niet laten , daar kan je echt geen Auto voor huren of zelfs steeds een Taxi moet nemen

    En je hebt hem de gehele dag tot je beschikking , kan gaan en staan waar je wilt al zou je naar Cape Coast of Takoradi willen .

    Alleen dan komt er iets bij omdat er meer benzine wordt gebruikt want dit staat los van de afgesproken lage prijs maar dat heb

    jezelf in de hand en kan je nog controleren ook want je betaald dit desnoods zelf bij het tanken .

    Maar ik ben blij dat het je zo goed is bevallen al was je de enige die gereageerd heeft , anderen vertrouwen het zeker niet ?

    En ik heb het je gezegd voor dit geld kan je zeker geen auto huren of zelfs steeds een Taxi nemen

    En de chauffeur is goed , betrouwbaar en eerlijk .

    En voor de Ghanese chauffeur mogen er meer volgen

    Groetjes en bedankt voor het vertrouwen , Verena

  • Verena

    Anita ,

    Waarom reageren er geen mensen die goed en goedkoop transport willen hebben ,

    en zoals je hebt gezien heeft er 1 al gebruikt gemaakt van deze mogelijkheid en was zeer

    tevreden en was erg goedkoop uit .

    Ik weet dat een auto huren al minimaal 60 a 70 Dollar per dag kost zonder verzekering en

    ander risico voor jezelf en zonder chauffeur ( benzine staat er los van )

    Dit bedrag is men via deze weg niet kwijt misschien de helft , en met chauffeur en deze heb

    je dan wel de gehele dag , desnoods 24 uur .

    Ik doe het niet voor mijzelf maar ik zet mij in voor een goede , eerlijke en betrouwbare

    Ghanese Taxirijder , ik neem aan dat je dit begrijpt .

    Maar het doet mij wel zeer dat men op deze site vraagt om transport en men dan gewoon

    niet reageerd en als men dit doet dan meestal in negatieve zin .

    Mijn hoop is dat er toch nog meer van deze chauffeur gebruik willen maken

    Groetjes Verena

  • azalaia

    Toen we 8 jaar geleden in Ghana waren hebben we voor 2 weken een vaste taxichauffeur gehuurd die een goede eigen auto had.

    Hij woonde aan de rand van Ghana met vrouw en 3 kinderen.

    Elke dag om 10 uur in de morgen kwam hij ons ophalen en konden we kiezen waar hij ons naar toe kon brengen.

    Onderweg stopten we regelmatig om ergens ta gaan eten op onze kosten en drinken was ook vrij (geen alcohol natuurlijk maar wel veel supermalt haha…)

    We betaalden hem exclusief benzine 60 dollar per dag, misschien iets te veel maar we gunden deze man absoluut dit bedrag.

    Hij reed ook altijd zeer voorzichtig en nam nooit enig risico. Safety First was altijd zijn motto en daar waren we hem zeer dankbaar voor.

    De volgende keer willen het het precies weer zo doen. Je bent af van een hoop gezeur met allerhande taxichauffeurs die vaak helemaal geen rijbewijs hebben en dikwijls ook nog een ondeugdelijke auto van 20 jaar oud…..

    Dat is allemaal niks voor mij.

    Onze chauffeur van 8 jaar geleden was boven de 40 jaar en had niet meer die ‘drive’ om gevaarlijk te wiollen rijden, hij heeft ook kinderen eneen vrouw, echt heerlijk zo'n man met hersens op de weg.

    azalaia

  • Verena

    Azalaia ,

    Bedankt , je bent de eerste die hier positief op reageerd , en uiteraard de persoon die er al

    gebruik van heeft gemaakt .

    De zogenaamde gebruikstijd ligt helemaal aan jezelf , de gehele dag wil zeggen dat je er de

    gehele dag gebruik van kan maken zonder restricties ( een dag heeft 24 uur ) .

    En je noemt ook een prijs van 8 jaar terug wat je nu minimaal voor een huurprijs betaalt

    excl , verzekeringen en dergelijke en zonder chauffeur .

    70 Dollar voor een huurauto per dag is nu toch nog 50 Euro zonder de extra kosten die er nog

    bijkomen .

    De Chauffeur waar ik het over heb vraagt ongeveer 20 a 25 Euro per dag zonder benzine en je

    mag hem natuurlijk wel voedsel verstrekken als je dit wilt en als je op een lange trip gaat mischien

    onderdak .

    Daarom geef ik ook aan dat hij verhoudingsgewijs goedkoop is en waarom reageerd er dan

    niemand ?

    Ik heb al aangegeven ik verdien er niets aan , zou dit niet willen , maar deze Ghanees is geholpen

    en de persoon die transport nodig heeft is geholpen en kan overal naar toe waar hij maar wilt .

    Nogmaals bedankt voor je berichtje Azalaia .

    Groetjes Verena

  • christophe

    tja; wat ik hier allemaal lees vindt ik redelijk duur

    vorige jaar via door mn vriendin geregelde taxi(toyata mss twee jaar oud) een week of drie met rondgereden accra-kumasi-wa-hamile-wechiua-mole-tamale-boabeng-accra ;excat juiste prijs weet ik niet meer maar was benzine+eten en overnachtiing chauffeur niet inbegrepen kleine 15 euro per dag wat ik redelijk goedkoop vond voor drie personen zekers als je denkt aan tijd en last je vermijdt als je via bus en trotro gaat; enne vooral goeie chaffeur is onderweg op elk gebied meer dan goeie hulp wat resulteert in gepast zakgeld voor hem(blijkbaar was zn zakgeld meer dan zn loon zo'n 50 eu zakgeld gegeven)

    oeps juist niet gelezen dat verona het ongveer over zelfde prijs had zal ondertss wel opgeslegen zijn:-))

  • u063100

    Hoi Verena,

    Zo'n drie jaar geleden wou ik al naar Ghana trekken. Door ziekte ben ik echter in de lappenmand gesukkeld en is het er nog niet van gekomen. Ik vind je dagprijs zeker niet overdreven en zal zeker gebruik maken v.d.diensten die je aanbied vanaf het moment dat ik terug fit en sterk zal wezen. Tot dan.:)

  • Verena

    Hallo Christophe en u063100 ( ik neem aan dat dit niet je roepnaam is ) ,

    Julli beiden ook bedankt , ook namens de chauffeur ,voor het positieve bericht .

    Ja alles is het laatste jaar duurder geworden .

    Maar je was er zelf al achter dat we een beetje op het zelfde bedrag zitten en dan geef je al aan dat het van + / - 1 jaar terug is ,

    en als je van meerdere personen uitgaat dan valt de prijs zeker mee .

    En je kunt hem gebruiken vanaf het moment dat je aankomt op de airport

    Ik zal een tel.nummer proberen te vinden waar ik via voicemail op te bereiken ben , dan kan ik ne het afluisteren hiervan terugbellen

    naar het aan mij op te geven nummer dat is wel zo makkelijk voor de belangstellenden , geef ik wel op in mijn volgende bericht .

    En u063100 beterschap .

    Verena

  • Verena

    Anita , u063100 ,

    en andere belangstellenden die er bij nader inzien toch gebruik van willen maken .

    Zoals ik al aangaf in het vorige bericht heb ik een telefoonnummer als je dit belt en de voicemail

    inspreekt bel ik je terug om een afspraak te maken , voor de Ghanese taxichauffeur , en hoe

    het gaat en wat je moet doen .

    Het nummer is 0650981177 en makkelijker kan ik het niet maken voor de eventuele gegadigden

    Verena

  • Verena

    Heidy ,

    Ik wil je terugbellen maar je hebt je tel.nummer niet ingesproken

    Doe dit nog even en ik bel je dan gegarandeerd terug .

    Geef ook even aan welke tijd en hoelang en ik neem aan vanuit Accra

    Groetjes Verena