auto huren

  • Jen

    ik ben zeker wel geinteresseerd in een goedkope taxi die 2 weken lang klaarstaat…want als ikzelf een auto huur en zelf ga rijden wordt ik 10x per dag door de politie aangehouden, schiet niet op he…en afhankelijk zijn van vrienden is ook waardeloos want ik had vorig jaar een hele lijst met dingen die ik wilde doen maar daar kwam weinig van terecht doordat vrienden zich verslapen etc.etc. en ook doordat de doorsnee taxi zoveel geld vraagt alsof ze in een dikke Mercedes Benz rijden zoals hier in Nederland…ze vroegen veel te veel geld en toen had ik geen zin om zo misbruikt te worden en ben dus niet gegaan..maar begin volgend jaar ga ik weer 2 weken op vakantie naar Ghana, in Accra, en wil dan zeker bij voorbaat iedere dag een taxi hebben…in ieder geval voor ca. 10 dagen…en ook een dag naar Paga (beetje te ver zeker??) dus ik noteer je nr. en tegen de tijd dat ik ga zal ik je bellen…dat duurt nog wel ff… groetjes JEN

  • Verena

    Beste Jen ,

    Ik zie je telefoontje tegemoet en ik ben blij met deze reactie want niemand reageerd op mijn oproep .

    Vertrouwen ze het niet ?

    Ik sta er garant voor anders zou ik mij er niet voor inzetten .

    Je noemt Paga maar dat ligt bovenin Ghana en dat is niet met 1 dag te reizen , als ik zo is kijk kost je dat zeker 2 dagen

    heen en je moet ook terug , het ligt tegen de grens van het bovengelegen land , en het is te ver voor een “Taxi ” .

    Maar je hebt mijn nummer en ik verwacht je telefoontje en hij staat zeker voor je klaar als je arriveert op de Airport KOTOKO .

    Ook voor anderen uiteraard als ze er gebruik van willen maken , want net zoals je het aangeeft , hiiervoor kan je geen auto huren

    Groetjes Verena

  • Dirk van Antwerpen

    Het klopt natuurlijk niet dat je 10 x per dag wordt aangehouden. Ik rijd al bijna 15 jaar zelf wanneer ik in Ghana ben. Wél zoekt de politie een extra bijdrage voor het “politiefonds”, dus a) je hebt best je rijbewijs en kopie van de autopapieren bij, en b) doe steeds je gordel aan. Met een beetje mensenkennis betaal je dan zo goed als nooit de bijdrage voor het “politiefonds”….Bij een controle door militairen is er in principe geen sprake van deze bijdrage; Is er een militair die dit toch probeert, dan mompel je maar iets van “..I thought…new government….end to corruption….”

  • Jen

    ja 10x is uiteraard overdreven, wie weet ga ik nog eens proberen zelf te rijden en zijn de tijden inmiddels veranderd

  • Jennifer

    ik heb een goedkope taxi nodig als ik volgend jaar naar Ghana ga, ik vind het erg irritant dat die ghanezen ons steeds willen belazeren en belachelijke hoge prijzen rekenen omdat ze denken dat we rijk zijn ofzo, ik moet net zo hard werken voor mn geld als ieder ander in afrika, dus ik neem dan nog liever n trotro maar dat is echt knap waardeloos, je smelt weg als n ijsje. ook al is t pas voor volgend jaar augustus, ik zou wel graag wat meer willen weten, hoeveel t kost etc. meestal heb ik ruzie met de taxi chauffeurs, zo was eens een bedrag van te voren afgesproken, voordat ik instapte, bijvoorbeeld 10 euro, en toen hij ging rijden zei hij ineens dat ik dadelijk 30 of 40 euro moet betalen, dus ik zei ‘stop de auto’ en ben kwaad uitgestapt, ben er echt zat van, dus geef mij maar n eerlijke chauffeur (voor het geval ik geen vervoer kan regelen via een kennis).

  • Lissa

    Hoi Jennifer,

    Ik heb in Ghana een klein taxi bedrijf. Als je wil kan ik wat voor regelen……

  • Edith

    Dag Lissa,

    Ik ben evt. ook geïnteresseerd.

    Kun je me wat meer informatie geven over de mogelijkheden en hoe ik in contact kan komen?

    groeten