Taxi kopen - veel vraagjes

  • vince

    hey,

    klopt het dat je als buitelander geen taxi bedrijfje kan starten tenzij je 10 nieuwe voertuigen bezit ?

    ik vond namelijk dit op een website :

    Enterprises wholly reserved for Ghanaians :

    “Operation of taxi service and car hire service. (A non-Ghanaian may undertake this service provided he has a minimum fleet of ten new vehicles). ”

    –> http://www.ghanaembassy.be/Trade/setting-up-business.html

    ik had wel gedacht aan ongeveer 10 voertuigen maar in geen geval nieuwe…

    grt vince

  • Dirk van Antwerpen

    Ja, zonder Ghanese partner(s) kan je tegenwoordig alleen nog iets starten in Ghana mits vrij substantiele investeringen (het gaat hier toch al direct om 250.000 USD of daaromtrent).

  • vince

    bedankt voor je reactie !

    dus er is m.a.w geen enkele manier om zonder ghanese partner ook maar iets te ondernem in ghana tenzij je een fortuin kan investeren ?

    zelfs geen voertuig inschrijven als taxi op mijn naam ?

  • Dirk van Antwerpen

    Er is een groot gebrek aan jobs in Ghana. Dus velen overleven via kleine handel (waaronder de taxi-business). Dit gedeelte van de economie wordt volledig gereserveerd voor Ghanezen.

    Hetzelfde geldt trouwens ook voor jobs. In principe kan men alleen buitenlanders tewerkstellen als de job niet door een Ghanees kan gedaan worden.

    Als je echt investeert, ben je wel welkom om deel te nemen aan de economie (zonder Ghanese partners).

    Het is ooit wel anders geweest, maar sedert de jaren 2003-2004 is er veel veranderd….

  • paul

    Hallo Vince,

    Ben ook een tijd bezig met ideeen en plannen, indien je interesse hebt, kunnenwe mogelijk van gedachte wisselen, ik hoop van je te horen, groet Paul

  • roshanak

    ik zoek een vergunning taxi overnemen

  • Lisa

    Hoi Esther,

    Ik wil graag een transport(Taxi) bedrijf beginnen in Ghana, ik lees hier dat je veel ervaring mee hebt. Ik wil de bedrijf opzetten in accra en wil professioneel aanpaken. Mijn vraag aan u is of je me bij kan helpen.

    Groetjes,

  • sheikh

    goede avond waar kan ik een vegoedining en een taxi kopen in Antwerpen .de prijs graag ik weten bedank