wonen in Accra

  • Rieky

    Ik ben een vrouw van 52, manager van een bedrijf in Nederland en ik heb in de loop der jaren veel gereisd (onder andere in Burkina Faso en Mali).

    Omdat ik niet tot mijn 65ste wil werken ben ik plannen aan het maken om over een jaar of vijf te stoppen. Ik zal dan een jaar of acht, tot mijn pensioen, financieel moeten overbruggen met eigen vermogen.

    Ik denk er over die acht jaar in Ghana (Accra) te gaan wonen. Als ik daar een huisje koop voor 15.000 euro en van 10.000 euro per jaar kunnen leven zou dat voor mij financieel heel goed te doen zijn.

    Dit jaar ga ik in elk geval een paar weken naar Accra om een eerste indruk te krijgen.

    Kan iemand mij vertellen of deze plannen te realiseren zijn? Mocht iemand daarvoor een ander land kunnen adviseren, dan zou ik dat ook graag willen weten.

  • Herman

    Beste Rieky?,

    Waarom Accra?, er zijn veel betere plekjes in Ghana dan deze drukke en benauwde omgeving, het is maar waarvan je houdt. €15000,- voor een redelijk huis in Accra is momenteel te weinig hier kom je niet meer mee weg.

    In andere delen van het land is dit wel mogelijk.

    Als je gaat ga zeker eens in andere steden kijken wellicht dat je idieen dan een andere wending krijgen.

    groet Herman

  • renate

    weet waaraan ge begint. Eerst duizenden keren informeren.

  • Carolina

    nou ja, je doet of ze DE vergissing van haar leven begaat

  • r u f u s

    Ik neem aan dat je al eens in Accra geweest bent, dus dan weet je wel zo ongeveer wat je daar kunt verwachten.

    Dan hangt het er verder alleen nog maar vanaf op welk niveau van luxe je wilt leven….

    Eet je mee van wat de plaatselijk pot schaft, wil je altijd electriciteit, stromend water, airco, een groot hek om je huis, bewaking ? Ben je goed gezond ?

    Dit zijn zo'n beetje de factoren die de kosten van verblijf en levensonderhoud bepalen, waar ook ter wereld …….

  • Rieky

    Heel veel dank voor je reactie.

    Zou ik je mogen vragen nog wat concreter te zijn? Is het mogelijk om van 10.000 euro per jaar te leven als je als je geen buitensporige eisen hebt?

    Rieky

  • triple_b

    Ghanezen zelf doen het met veel minder

  • renate

    Rieky, ga eerst liever orienteren in Ghana Accra , daarna beslissen.

    En laat niemand in jou geldtasje kijken hoor. Wees zeer voorzichtig met jou euroos. Anders ben je het zo kwijt. Met 10.000 per jaar leeft ge als een QUEEN

    hoor.?

  • renate

    Carolina, er is jou “ nog” niets overkomen daar, daarom reageer je zo op dit prikbord. Ge hebt nog niets meegemaakt. Ik wens je alleen het beste toe.

  • r u f u s

    die vraag kun je alleen zelf beantwoorden.

    de gemiddelde Ghanees leeft van minder dan 100 Euro per maand, de gemiddelde diplomaat zal zo rond de 8000 Euro per maand doen denk ik…..