Trouwen in Ghana

  • LH

    Ik las net deze thread… Joost en E; ik vind het zo jammer dat jullie door dergelijke hel moesten. Al wil ik gewoon even zeggen: niet alle Ghanezen zijn zo… ik ben namelijk heel gelukkig getrouwd met een Ghanese man. Ik wens jullie hetzelfde geluk toe.

  • Weddingpastors

    Hallo E,

    Ik heb gelezen dat jullie graag in Ghana trouwen.

    De Weddingpastors voltrekken een Ceremonieelhuwelijk in Ghana.

    Bij het Ceremonieelhuwelijk zijn geen rechtshandelingen in Ghana noodzakelijk.

    Ook wat betreft de Huwelijkse voorwaarden dit kan alles in Nederland geregistreert worden.

    www.weddingpastors.nl zorgen ook voor een mooie strandceremonie, die iedereen diep raakt en geeft een sterk fundament voor een levenlang huwelijk.

  • freddy

    ZIJN ALLE VROUWEN DAAR HETZELFDE WANT IK GA IN JULY OOK NAAR GINDER OM IEMAND TE ONTMOETEN EN MSSN EEN VERDERE RELATIE UIT TE BOUWEN BEN OOK NIET MEER VAN DE JONGSTE 50 DUS WANT MOET IK DOEN HEB HAAR NOG NIET GEZIEN OF GEHOORD MAAR AAN DE GESPREKKEN DENK IK WEL DAT ZE EERLIJK IS

  • azalaia

    Ik zal je zeggen wat jij moet doen en dat is: thuisblijven en kappen met íets aan te knopen met iemand die je totaal niet kent.

    Dit gaat je klauwen met geld kosten want de ‘'Nederlandse Bank’' is binnen gevlogen….

    Je bent 50 en oud en wijs genoeg hoop ik na dit bericht.

    azalaia

  • azalaia

    O ja… jij denkt aan de gesprekken met haar dat ze wel eerlijk is…ja natuurlijk komt ze eerlijk over, dat heet vertrouwen wekken …

    azalaia

  • Dirk van Antwerpen

    OK, ik zal je even op het goede pad zetten. De procedures zijn lichtjes verschillend volgens de tribe,maar laat ons voor het gemak aannemen dat het om een Ashanti huwelijk gaat. Met het volgende lijstje als leidraad, kom je er wel:

    1. Je bezoekt de ouders, en deelt hen mede dat je de dochter wil huwen (je brengt enkele flessen drank mee als geschenk). Als ze aanvaarden, kan je een datum stellen voor het huwelijk.

    2. Voor het huwelijk zelf voorzie je:

    a) drinks (geld) voor de extended family;

    b) drinks (geld) voor de moeder = “danta”;

    c) drinks (geld) voor de vader = “danta”;

    d) geld voor de schoonbroers;

    e) kente voor de moeder;

    f) kente voor de vader;

    Dan voor de bruid:

    a) koffer;

    b) klederen;

    c) bijbel + ring

    d) enkele kratten drinks om de uitzet van de bruid vergezellen;

    e) geld om de uitzet van de bruid te vergezellen.

    Als je wil, kan je dan de maandag nadien nog een court marriage doen, maar ik twijfel niet aan dat je bruid op dit laatste zal aandringen.

  • Dirk van Antwerpen

    Als je bruid echt van je houdt, en meewerkt, moet het te doen zijn voor minder dan 3.000 EUR. Je riskeert dan wel opmerkingen van de familie over je krenterigheid…

  • Dirk van Antwerpen

    Oh ja, ik vergat nog te zeggen dat IND / DVZ nogal moeilijk doen over schijnhuwelijken. Maar er is een alternatief: ik merk bijvoorbeeld dat er in Antwerpen nogal wat Afrikaanse dames verloren lopen, en zich bij een warme thuis zeker goed zouden voelen, zeker als ze bijvoorbeeld reeds 1 of meerdere kinderen hebben.

  • ikke

    Nou Ik heb een keer een boek gelezen over polygamie in Kameroen. Ik weet de naam van de schrijfster niet meer, maar ze is antropoloog.

    Ik denk dat deze schrijfster een zeer grondig onderzoek heeft gedaan naar de mentaliteit van de gemiddelde afrikaan. Daarvoor moest ze echt helemaal ingeburgerd zijn anders had ze nooit dit boek kunnen schrijven.

    Wat ik eruit haalde is dat er heel heel sporadisch sprake is van liefde tussen man en vrouw in Afrika. (het komt dus wel voor, maar wel zelden)

    Het hele systeem is gebaseerd op economische relaties. Na het lezen van dit boek heb ik er overigens wel begrip voor dat het zo is in Afrika.

    Alleen als West Europees zou ik er beslist niet aan beginnen tenzij er echt sprake is van echt liefde. Maar 99 van de 100 keer zal dat niet het geval zijn.

    En tja als je langer omgaat met iemand weet je heus wel of er sprake is van echte liefde of op zn minst genegenheid.

    Ik ben vrouw en als ik een man was of vrouw in beide gevallen zou ik er niet aan beginnen.

    Maar goed iedereen moet het zelf weten Toch zou ik dat boek eens opsporen en lezen. Je krijgt door dat boek een kijkje in de afrikaanse ziel. Succes ermee.

    Groeten van ikke

  • Dirk van Antwerpen

    Vooreerst: ik ben een man (als je over dit soort onderwerpen begint te discussieren, is dit altijd relevant).

    Binding is mogelijk met iemand van West-Afrika, maar a) je moet er hard aan werken, en b) als je voelt dat de intimiteit niet groeit, is het inderdaad beter om het te vergeten, en c) als je bindingsangst bij je partner voelt, vertrek dan onmiddellijk (zo goed als zeker heeft die dan reeds te intense slechte ervaringen met blanke mannen achter de rug). En het helpt natuurlijk wel als je vanbinnen zwart en vanbuiten blank bent….Sowieso is het gemakkelijker te binden met iemand met dezelfde culturele achtergrond.

    Maar West-Afrikaanse vrouwen kunnen fantastiche partners zijn, zoals West-Europese vrouwen dat kunnen zijn. Het hangt in grote mate van jezelf af welke vrouwen zich tot jou aangetrokken voelen.