Trouwen in Ghana

  • bart abokobi

    De culturele achtergrond van de partners speelt een enorme rol , de huidskleur speelt er absoluut geen.

    Ik ben een beetje een blanke Afrikaan geworden en zij is een zwarte Europese geworden.

    Je moet zo aan elkaar gehecht zijn dat de invloed van je omgeving geen weerslag op je relatie heeft.Persoonlijk denk ik dat die invloed ( raad ) aan de basis ligt dat zoveel interculturele relaties snel spaak lopen.

    Ga weg van de groep , reis vanuit Ghana naar Burkina Faso of Ivoorkust bijvoorbeeld.

    Je bent er op elkaar aangewezen. Gaat alles goed heb je een grote kans dat het wel goed zit.

  • J&P

    Hoi,

    Wat een verhalen.

    Zelf ben ik nu meer dan 6 jaar geleden getrouwd in Ghana.

    Ook niet samen gewoond, wel vele malen op en neer gereist, om toch zo veel mogelijk bij elkaar te zijn en elkaar beter te leren kennen.

    Wij hebben ook een papiertje vooraf getekend, inmiddels heb ik hem weg gegooid.

    Papieren door de NL ambassade goed gekeurd, MVV aan gevraagd, nu al meer dan 5 jaar in Nederland, en Nu heeft mijn vrouw al enkele jaren de Nederlandse nationaliteit.

    Wij, ons gezin 2 kindenden zijn gelukkig, sinds ons trouwen 2x terug geweest in Ghana, familie bezoek.

    Geen verplichtingen naar Ghana toe, inzake onderhoud familie, enz….. dus zo kan het ook.

    J&P

  • ikke

    Tuurlijk kan het goed gaan. Maar ik blijf mijn twijfels houden van hoe vaak, na het lezen van dat boek. Natuurlijk zal het ook wel eens goed gaan (gezien de vorige reacties) maar vaak ook niet met dat grondige onderzoek van de schrijfster van het boek dat ik hierboven noem, genaamd Polygamie in Kameroen.Hoe ingewikkeld de structuur van de maatschappij en tussen man en vrouw in elkaar zit. En dat geldt niet alleen voor Kameroen denk ik.

    Dat kun je eigenlijk hier niet zeggen met een klein kort geschreven stukje hier op het prikbord van het is wel of niet waar. Bij haar is er heel veel onderzoek geweest en na het lezen van dat boek vind ik dat zij recht van spreken heeft

    Na het lezen dus van dit boek en wat ik zie

    Wat ziet ikke dan?

    Oudere mannen die er wat mij betreft niet appetijtelijk uitzien. Om het oneerbiedig te zeggen een grote ronde bal op pootjes.

    Met een mooie jonge afrikaanse vrouw. Wat zou ze denken als ze smorgens wakker wordt naast zon bal denk ik dan.

    Sorry mensen als u zich aangesproken voelt het is niet mijn bedoeling te kwetsen. Ikke zie alleen wat ikke ziet

    vriendelijke groet

    Ikke

  • Dirk van Antwerpen

    Met alle respect, maar:

    1/ Het boek gaat over polygamie binnen een bepaalde “tribe”. Dit is dus irrelevant om oordelen te vellen over monogame interculturele relaties.

    2/ Ook je laatste opmerkingen lijken mij nogal kort door de bocht. Je kan wel in zekere zin gelijk hebben (en ik maak me soms dezelfde bedenking), maar dat soort van situaties bestaat tussen Nederlanders ook…

    Wat wil je eigenlijk aantonen? Dat jonge mooie Afrikaanse vrouwen enkel uit zijn op geld?

  • Marcel.

    Inderdaad zalig onderwerp.

    ga mij er niet mee bemoeien. Wacht vol ongeduld op opmerking Moeder Overste.

    Riky waar ben je ?.

  • paul

    Hey Dirk,

    Inderdaad een voltreffer, waar we ook vandaan komen, welke culture of religieuse achtergrond we ook hebben,

    De meeste relaties zie je zienderogen achteruit gaan als er geen geld meer binnenkomt, alleen echte liefde overleefd dit alles.

    Heb ervaringen, met Afrikaanse/hindoe/ latino en westerse dames, ben zelf bijna 40 jaar jong,Dus wel enige levenservaring

  • Martin

    hallo,wij zijn in 2006 getrouwd in kumasi ghana,inmiddels een dochter van bijna 2 jaar.

    natuurlijk zijn er mensen die hier een slaatje uit willen slaan maar daar ben je toch zelf bij toch?

    ik wens iedereen veel succes met zijn of haar partner uit ghana.

    groet Martin.

  • Dirk van Antwerpen

    Zou me niet verwonderen als de familie in Ghana te goeder trouw is….maar dat levert hem nog geen “relatie” met zijn vriendin op….maar ja, je zou denken dat hij op die leeftijd oud en wijs genoeg is….en wie weet is er toch een hechte band met haar, in tegenstelling tot wat jullie denken…en zelfs indien dit niet het geval is, dan is Ghana geen slecht land om te gaan rentenieren na pensioen….

  • lou

    marcel,Rieky heeft je toch redelijk uit de nood geholpen of u waard op de luchthaven al uit de taxi gegooid en 12000 euro armer geweest.Denk je nu echt dat die meisjes van twintig vallen voor nen bal op pootjes zoals iemand hierboven het zo goed beschreven heeft.Alles draait om geld in Ghana,dus survival met andere woorden. Once burned ,twice shy zeggen ze in't engels.

  • ikke

    Dirk van Antwerpen Schreef:

    ——————————————————-

    > Met alle respect, maar:

    >

    > 1/ Het boek gaat over polygamie binnen een

    > bepaalde “tribe”. Dit is dus irrelevant om

    > oordelen te vellen over monogame interculturele

    > relaties.

    >

    > 2/ Ook je laatste opmerkingen lijken mij nogal

    > kort door de bocht. Je kan wel in zekere zin

    > gelijk hebben (en ik maak me soms dezelfde

    > bedenking), maar dat soort van situaties bestaat

    > tussen Nederlanders ook…

    > Wat wil je eigenlijk aantonen? Dat jonge mooie

    > Afrikaanse vrouwen enkel uit zijn op geld?

    Hoi ,

    Ik wil helemaal niks aantonen

    Nautuurlijk zullen er mooie mensen zijn die echte liefde vinden.

    Maar iemand man of vrouw die er prachtig uitzien en een relatie hebben met iemand , die er uitziet als een afgeleefde man of vrouw die met 1 been in het graf staan tja ik kan er niks aan doen, maar ik griezel ervan en ik heb mn bedenkingen.

    Ik heb in Tunesie oude afgeleefde vrouwen gezien (niet dat het erg is om afgeleefd te zijn, want iedereen komt op dat punt) die speciaal die kant opkomen om voor geld een jong ventje te scoren. Hoe zielig kun je zijn denk ik dan.

    Zo ik denk dus en aan man en aan vrouw.

    groet Ikke