Trouwen in Ghana

  • Dirk van Antwerpen

    Neen,

    Je wordt in Nederland belast op de volledig nalatenschap, dus op je wereldwijd vermogen.

    En vergis je niet: er bestaat sedert enkele jaren een gedetailleerd belastingverdrag tussen Nederland en Ghana.

    De belastingen die je erfgenamen in Ghana eventuel dienen te betalen over het Ghanese gedeelte van je nalatenschap kunnen wel in mindering worden gebracht van wat in Nederland verschuldigd is.

    Vijftien jaar geleden was alles heel anders, maar ja, de tijden veranderen snel. De situatie die je schetst, geldt bijvoorbeeld (op dit moment) nog voor Togo.

    En de situatie wordt natuurlijk volledig anders wanneer je met je hele hebben en houden naar Ghana verhuist. Dan wordt je nalatenschap in principe (eventueel) enkel in Ghana belast. Maar dan moet je er best wel zorgen dat je zelfs geen rekening meer hebt in Nederland waar je pensioen op gestort wordt.

  • roseenjan@hotmail.com

    trouwen in Ghana is nogal een gedoe maar waar een wil is is een weg je kunt daar ook alles laten beschrijven bij een notaris die kost natuurlijk ook geld ik ben daar ook getrouwd bel me als wat wilt weten 0652492349.

  • henk

    Hallo, ik ben henk en heb via 't net een relatie met n mooie, lieve ghanese dame. Nu willen we hier n leven opbouwen maar begint ze ineens over n traditionele huwelijk, zeg maar verloving. Zodat haar familie en vrienden weten dat ze n vaste vriend heeft om mee te gaan trouwen. Prima, maar hoef ik daar niet bij te zijn?? En kan het kloppen dat daar flink (+/- €2500,-) voor betaald moet worden ?? Kan iemand helpen??

  • Dirk van Antwerpen

    Ik verwijs hier naar de thread “de echtheid van je Ghanese vriendin” op een andere site:

    http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=80654&page=8

    Nederlandse mannen te over die tot 50.000 EUR hebben overgemaakt naar scammers (die trouwens bijna altijd mannen zijn).

    Hoe kan je trouwens een “relatie” hebben via Internet? (en zoals gezegd wellicht met een man; dus ik hoop dat dat overeenkomt met je geaardheid)

    Gebruik die 2.500 EUR om naar Ghana te reizen. Dat is ook goed voor de Ghanese economie, en je loopt een goede kans om een aardige Ghanese dame tegen te komen.

  • henk

    Zo, dat is even schrikken van al die verhalen. Haha Heel erg bedankt voor de tip! Nee, g1 vent voor mij! Trouwens echt tof hoe men mekaar helpt !! Onwijs bedankt !! K hoop dat k ooit , n ander kan helpen !!!

  • mia

    Gzien als de problemen die we hebben hier in Belgie, willen we trouwen in Ghana.

    Wordt dat huwlijk hier in Belgie dan herkend?

    Graag zoveel mogelijk in formatie.

    Groet

    Mia

  • bart abokobi

    Het huwelijk kan in België erkend worden mits je de huwelijksakte die hier afgeleverd wordt laat legaliseren.

    Je kan dan op het gemeentehuis in België ook een “trouwboekje ” bekomen.

    Informeer jezelf naar de formaliteiten waaraan voldaan moet worden in Ghana alvorens een huwelijk gesloten wordt en informeer je tevens over de legalisatie van Ghanese dokumenten.

    Ik heb dit zelf ook gedaan maar dit is reeds vele jaren geleden en deze zaken veranderen regelmatig.

  • hellen

    Hallo ik wil trouwen met mijn ghanese vriend in juni in Ghana is het waar dat dit 2000 euro kost voor alle papieren?

  • Dirk van Antwerpen

    hellen Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo ik wil trouwen met mijn ghanese vriend in

    > juni in Ghana is het waar dat dit 2000 euro kost

    > voor alle papieren?

    Lijkt me veelzeggend dat niemand op je post reageert….veel succes met je Ghanees….

  • Mark van Steen

    Hoi Martin, Christophe, Bart,

    Jullie hebben echt goede contacten in Ghana als ik het zo lees.

    Ik ben nu aan het skypen met een dame uit Accra en of het nuance spanning van het soort contact is of dat ik het daadwerkelijk goed te pakken heb weet ik niet meer.

    Ik zou, gezien alle verhalen heel graag willen weten of ze echt is. Zou 1 van u hierin iets kunnen betekenen?